Promenad på morgonen bränner mer, eller?

De flesta har säkert hört att det är bra att gå ut på promenad på morgonen, före frukosten. Det finns egentligen inget vetenskapligt som kan slå fast att det är så. Men kroppen bränner mer fett när magen är tom, därför kan det ligga något i att röra sig innan frukosten. Men tvinga dig inte ut tidigt på morgonen för att förbränningen är lite högre, ta det när du har tid och ork istället. Men alla är vi olika, vissa kan tycka att det är skönt att starta dagen med en promenad och få igång kroppen. Medan andra ligger och drar på sig och sover så länge som möjligt.

Jag själv går aldrig upp tidigt på morgonen för att ta mig ut på en promenad, istället så ser jag till att promenera/löpa en tid på dagen som passar mig bättre.

Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Jag har tänkt så länge att jag ska börja med promenader på morgnarna men jag har en djupt rotad latmask. Dock så löptränar jag 4 dagar i veckan och det känns jätteskönt.

2010-03-22 @ 18:22:41
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0